نقاشی استخر

 رنگ آمیزی استخر

استخر یکی از جذاب ترین مکان های یک خانه است. درست مانند خود خانه، استخر بدون توجه به اینکه استخر سرپوشیده یا روباز باشد، نیاز به نگهداری منظم دارد.

یکی از راه هایی که می توانید از استخر خود نگهداری کنید، رنگ آمیزی آن در صورت نیاز است. با انجام این کار نه تنها زیبایی آن را بهبود می بخشید، بلکه این فرصت را نیز خواهید داشت که بدنه استخر را ترمیم کنید و شکاف هایی را که ممکن است در طول زمان ایجاد شده اند را اصلاح کنید. این به استخر شما ظاهری کاملاً جدید می بخشد، به خصوص زمانی که تصمیم دارید طرح های زیبا را در نقاشی خود بگنجانید.

اگرچه رنگ آمیزی استخر توسط افراد حرفه ای با نرخ گرانی انجام می شود، اما برای انجام کارهای خود مناسب است. این بدان معنی است که اگر بودجه کمی دارید، می توانید استخر خود را خودتان رنگ کنید تا در هزینه خود صرفه جویی کنید. انجام این کار بسیار آسان است و می توانید با پیروی از نکات و دستورالعمل هایی که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد، آن را انجام دهید.

 

چگونه استخر خود را رنگ کنیم

 

نقاشی استخر

 

نکاتی که باید قبل از رنگ آمیزی استخر در نظر بگیرید

طبیعت استخر

رنگ آمیزی استخر اغلب به نوع استخر بستگی دارد. نوع رنگ مورد استفاده با توجه به موادی که استخر از آن ساخته شده است، اعم از بتن، فلز یا چوب، تعیین می شود.

از یک متخصص مشاوره بگیرید

حتی اگر رنگ آمیزی استخر برای خودتان انجام دهید، باید از یک متخصص یا یک شرکت محلی استخر در محله خود مشاوره بگیرید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که مواد و تجهیزات مناسب برای استفاده برای نقاشی را بشناسید، بعلاوه چیزهای مهم دیگری که قبل از شروع باید از آنها آگاه باشید.

زمان خوبی را برای نقاشی انتخاب کنید

نکته دیگری که نمی توان نادیده گرفت وضعیت آب و هوای محل شماست. رنگ آمیزی استخر در زیر نور شدید آفتاب ایده آل نیست. این کار با تبخیر سریع رنگ را مستعد خشک شدن سریع می کند که در نهایت حباب و تاول می زند و سپس شروع به ایجاد ترک می کند. همچنین باعث چسبندگی ضعیف می شود زیرا ماده شیمیایی منحصر به فرد رنگ به درستی نمی چسبد.

سطح رطوبت نیز یک نقطه ضعف است زیرا می تواند باعث باقی ماندن زباله ها روی سطح استخر شود. بنابراین، بهترین زمان برای رنگ آمیزی زمانی است که هوا دارای سطح رطوبت کم و بدون باران یا برف باشد.

در طول کل فرآیند باید اقدامات احتیاطی کافی را انجام دهید. استفاده از دستکش و عینک ایمنی الزامی است. اگر بوی رنگ را دوست ندارید می توانید از ماسک بینی نیز استفاده کنید حیوانات خانگی و کودکان باید در طول فرآیند نقاشی از استخر دور نگه داشته شوند.

سعی کنید طبق توصیه سازنده، رنگ را کاملاً مخلوط کنید قبل از رنگ آمیزی سطح استخر را سندبلاست کنید. این کار باعث می شود که سطح صاف تر باشد و آسان تر کار کنید رنگ آمیزی به شما امکان می دهد استخر را بررسی کرده و ترک هایی را که نیاز به تعمیر دارند بررسی کنید. ترک های کم عمق را می توان با رنگ پر کرد در حالی که ترک های عمیق تر را می توان با سیمان هیدرولیک پر کرد. با این حال، توصیه می شود در صورت بروز یک شکاف بزرگ به دنبال کمک حرفه ای باشید برای قطعاتی که نمی توان با غلتک رنگ به آنها دسترسی پیدا کرد، از برس رنگ استفاده کنید تا مطمئن شوید که کار منظمی انجام شده است.

رنگ های مخصوص استخر

اپوکسی - اکلیریک -   Chlorinated rubber paint( نوعی رزین است که از کلره کردن کائوچوی طبیعی حاصل میشود .از این رزینها در ساخت پوششهای مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و جوهر های چاپ استفاده میشود. )

اینها مجموعه های مختلفی از رنگ های مخصوص هستند که بسته به نوع استخر برای رنگ آمیزی استخر استفاده می شوند. آنها به دلیل موادی که از آنها ساخته شده اند مانند رنگ های معمولی نیستند. رنگ های استخر معمولا ضد آب هستند، به چسبندگی کمک می کنند و سریعتر خشک می شوند. استفاده از هر یک از رنگ های ذکر شده به شما کمک می کند تا به یک کار نقاشی رضایت بخش برای استخر خود برسید. با این حال، شما باید نوع مناسب رنگ مورد نیاز استخر خود را برای گرفتن بهترین نتیجه تعیین کنید.

همچنین شما نیاز به تابه های غلتکی، اکستنشن های غلتکی رنگ و برس های رنگ نیز دارید.

 اینها تجهیزات مختلفی هستند که به ترتیب در مخلوط کردن، رنگ آمیزی کناره های استخر و رنگ آمیزی گوشه ها یا جایی که غلتک نمی تواند به آن برسد استفاده می شود.

دستگاه کارواش ( جت واشر )

برای شستن مکانیکی زباله، کثیفی، کثیفی و هر گونه ماده ناخواسته از استخر به آن نیاز دارید.

کاغذ سنباده

کاغذ سنباده برای خراش دادن بقایای رنگ قدیمی و پوسته های دیواره های استخر استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای بردن و نشان دادن نمونه هایی از رنگ قبلی به نقاش استخر محلی استفاده کرد تا نوع رنگ مناسبی را که می تواند برای رنگ آمیزی مجدد استخر شما استفاده شود، تعیین کند.

دستکش لاستیکی و عینک ایمنی اینها موادی هستند که می توانند به عنوان اقدامات محافظتی در برابر خواص خشن و خورنده/سوزان ترکیبات شیمیایی رنگ استفاده شوند.

 اسید موریاتیک

به اسید هیدروکلریک نیز معروف است. این یک کاهنده شیمیایی pH است که به شکل رقیق آن برای حفظ تعادل قلیایی استخر استفاده می شود. جدای از آن، لکه‌بر بسیار مفیدی برای استخر است.

تری سدیم فسفات

این همچنین به عنوان یک عامل پاک کننده موثر شناخته می شود که اغلب برای از بین بردن پوسته ها یا باقی مانده های رنگ استفاده می شود که اجازه نمی دهد یک پوشش جدید چسبانده شود.

نوارهای پوششی

آنها برای پوشاندن مناطقی از استخر که نیازی به رنگ آمیزی ندارند استفاده می شوند. همچنین می توان از آنها برای ایجاد اشکال، طرح ها و نقش های دوست داشتنی در طول نقاشی استفاده کرد.

 

 در زیر مراحلی را که باید برای یک نقاشی حرفه ای و منظم روی استخر خود انجام دهید آورده شده است.

پس از انتخاب رنگ مناسب و تهیه ابزار و مواد مورد نیاز مراحل را دنبال کنید.

1. استخر را برای رنگ آمیزی آماده کنید این کار با شناسایی رنگ مناسب برای استخر، انتخاب بهترین روز یا هفته با شرایط آب و هوایی مناسب یا ایده آل برای نقاشی و بررسی ترک ها یا آسیب ها و تعمیر آنها انجام می شود.

2. استخر را تخلیه کنید پمپ شناور ابزاری عالی برای تخلیه استخر تا سطحی است که مکش پمپ نمی تواند به آن برسد. سپس از جارو برای جارو کردن آب به سمت پمپ استفاده کنید. بعداً می توان از خلاء مرطوب برای حذف هر گونه آب و زباله ای که توسط پمپ تخلیه نمی شود استفاده کرد.

3. استخر را کاملا تمیز کنید برخی از انواع رنگ، به ویژه رنگ اکریلیک، اغلب به دلیل ماهیت نازک خود، تاول های زیر خود را نشان می دهند. بنابراین باید هرگونه کثیفی، یا تکه های رنگ موجود را حذف کنید تا پس از رنگ آمیزی سطح ناهمواری نداشته باشید و به چسبندگی ذرات رنگ به سطح استخر کمک کنید. پس از آن، از خراش دهنده برای حذف رنگ زیرین استفاده کنید و سطح را با تری سدیم فسفات و/یا اسید موریاتیک کاملاً بشویید. سپس محلول اسید را با مقدار زیادی آب بشویید که بعداً توسط پمپ شناور تخلیه می شود.

 4. کناره های استخر را رنگ کنید این بخش اصلی کل فرآیند است. رنگ آمیزی واقعی پس از تمیز کردن موفقیت آمیز و پاک کردن پوسته و لکه از سطح استخر شروع می شود.

بهتر است نقاشی را از کناره ها شروع کنید. مناطقی که نیازی به رنگ آمیزی ندارند باید با نوار چسب ضد آب استخر چسبانده شوند.

پله های استخر بارزترین قسمت های استخر هستند و به شدت مستعد ساییدگی هستند. بنابراین باید به آنها توجه و پوشش بیشتری داده شود. برای استخری که هرگز رنگ نشده است، مهم است که ابتدا پرایمر را به عنوان پوشش زیرین بمالید.

این مورد نیاز است زیرا پرایمر چسبندگی سریع رنگ به سطح استخر را ایجاد می کند. سپس اجباری است که سطح را حدود 24 ساعت پس از استفاده از پرایمر خشک کنید. استخرهایی که قبلاً پوشش داده شده اند لزوماً نیازی به پرایمر ندارند. اختلاط کامل رنگ یا با استفاده از سطل های رنگ یا گالن های رنگ انجام می شود، بسته به آنچه شما مناسب می بینید.

همچنین شایان ذکر است که رنگ باید دارای بافت متوسط باشد. نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم.

رنگ ضخیم دقایقی پس از اعمال شل می شود. حباب ایجاد می کند و باعث ایجاد تاول می کند که در نهایت منجر به شکستگی می شود. رنگ نازک همچنین سطح زبر و غیرجذاب زیرین استخر را آشکار می کند. و اغلب دوام ندارد.

چگونه استخر خود را رنگ کنیم

 5. کف استخر را رنگ کنید

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که نقاشی باید به سمت بیرون از عمیق ترین بخش تا کم عمق ترین قسمت انجام شود. این کار برای جلوگیری از پا گذاشتن روی بخش هایی است که قبلاً رنگ شده است. از این رو، بهتر است در سمت نردبان کار را تمام کنید. نیاز به لایه دوم در صورت لزوم توسط سازنده رنگ توصیه می شود. در غیر این صورت اجازه دهید رنگ خشک شود.

6. اجازه دهید خشک شو

قبل از انجام هر مرحله بعد از رنگ آمیزی، لازم است که استخر به مدت 7 تا 14 روز به خوبی خشک شود. با این حال، زمانی که نیاز به استفاده از لایه دوم وجود دارد، اختلاف زمانی نباید بیش از 48 ساعت باشد. اگر این کار را انجام ندهید استرس خراش دادن لایه اول رنگ را برای کمک به چسبندگی را خواهید داشت.

رنگ استخر

7. استخر را با آب پر کنید

پر کردن استخر با آب تمیز و بهداشتی آخرین مرحله بعد از خشک شدن کامل رنگ است. فیلتر و تنظیمات شیمیایی را برای اطمینان از نگهداری مناسب تنظیم کنید. استخر رنگ شده دارای روکش سرامیکی مانندی است که مانع جلبک ها می شود و در برابر لکه مقاومت می کند. بنابراین، نیاز به حفظ تعادل قلیایی و سختی با افزودن یک تثبیت کننده کلر وجود دارد.

به طور خلاصه

نگهداری صحیح و رنگ آمیزی منظم استخر نه تنها باعث ماندگاری طولانی مدت استخر می شود، بلکه زیبایی منزل شما را نیز بهبود می بخشد.